diumenge, 1 de novembre del 2009

Classe: Divendres, 23 d'octubre

DESCRIPCIÓ:

Un dels treballs de la classe de COED consisteix en equips de cinc fer un debat contra un altre grup a partir d’un tema qualsevol. Aquests debats es portaran a terme durant les classes del més de novembre.

Per tal de que tinguem una idea del que hem de fer, en la classe de divendres passat vam fer un visionat d’un vídeo que tractava d’això.

El vídeo ens mostrava una final d’un campionat anual de debats que es fa entre universitats de Catalunya, València i les Illes Balears. En aquesta final sortien dos grups de cinc persones cada equip de dos universitats diferents, com eren la Universitat de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra. Aquests es componien de dos oradors, dos que feien preguntes i un suplent, els quals debatien sobre l’economia (abans de que hi comences la crisis que estem vivint ara).

El debat es dividia en diferents parts, les quals estaven limitades per temps.
La primera part, de cinc minuts per a cada grup, sortien els oradors i presentaven la seva posició sobre el tema.
La segona ronda, que es repetia dos cops, consistia en argumentar en sis minuts l’opinió que es recolzava. En aquesta part l’equip contrari podia fer les preguntes que vulgues sempre que no fossin en l’últim minut.
Per acabar, la tercera ronda la dedicaven per explicar les conclusions que havien extret del tema i del que defensaven.
S’ha de mencionar que mentre es feia el debat els participants entre ells no podien parlar.

Un cop acabat, el jurat que havia estat present en tot moment va valorar tot el conjunt del debat, és a dir, com ho havien explicat, quines preguntes havien fet, com havien sigut capaços de respondre... , i a partir d’aquí van treure el guanyador.


REFLEXIÓ:

Penso que la competició anual que es fa està molt bé perquè fa que els universitaris que es presenten aprenguin a desenvolupar la seva capacitat d’explicar en públic i improvisar, ja que no saben quina pregunta els hi pot fer l’altre equip.
A més, al preparar-se el tema per després defensar-ho provoca que a la vegada ell mateixos aprenguin coses noves i incorporin cultura de tots els àmbits, perquè sempre et pot tocar qualsevol tema i molts cops aquests temes els poden ajudar a argumentar altres.

Aquestes competicions no sabia que existien, però ara que ho sé, m’han fet reflexionar de lo important que és defensar una idea i saber-la defensar bé, ja que de vegades és molt difícil argumentar-la sense que ningú et “destrossi” els arguments.

APROFUNDIMENT:

Aquest vídeo ens va sevir d’exemple per després nosaltres saber com preparat el debat que haguem de fer pel proper mes de novembre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada